onsdag, december 10, 2008

Bambi på hal is


Idag har jag haft min första riktiga fysotimme, var där en halvtimma innan och cyklade samt gick på löpbandet - härligt. Sen kom Rune min fysioterapeut och vi gjorde lite skulderbladsövningar (pust är så stel och får det inte riktigt till men det blir väl bättre, tränade också en del biceps samt mage. Den svåraste och som jag bara inte får till är balansövningarna - bambi på hal is har jag döpt mig till - har absolut ingen balans och men det är inte så konstigt då jag legat några månader. Men som alla säger "ting tar tid". Otroligt skönt att komma igång med träningen igen även om jag ska träna en del hemma också men vägledning behöver jag så det inte blir fel. I morgon har jag en ny timme med honom men ska då vara där 45 min innan så jag kan ha hunnit cyklat och gått på löpbandet så han kan vägleda mig i de andra övningarna.

Fredag så blir det ingen träning för då är det dags för en ny biopsi..

Ikväll ska jag träffa några vänninor i Drammen och vi ta oss en fika/kaffe och ha lite tjejsnack, det ska bli trevligt.

Detta var allt från "bambi på hal is" *ler*

2 kommentarer:

Rune Eide sa...

Er dette den sammen Bibbi som skrev for er par tre måneder siden?? :-)

Bibbis historia sa...

Rune: Ja, livet är härligt!