söndag, december 06, 2009

December 2009


Nu har jag varit 2 veckor på Feringklinikken igen. Otroligt spännande och nyttigt. Alla träningsøkten gick mye lättare denna gång. Om jag inte hade märkt det tidigare så fick jag verkligen bekräftelse på detta nu. Styrkan i kroppen har ökt så otroligt både i benen och övriga kroppen. Nu vill jag inte ha mer muskelmassa. En milstolpe som gjorde mig otroligt glad på ett pass var att JAG JOGGADE (blev så glad som ett barn i en godisbutik) - jag orkade verkligen jogga några varv. Även på ett intervallpass så joggade jag på ett av dragen (jippi), detta var så otroligt stort för mig och det är svårt för er att förstå att man kan bli så glad av något sådant. Detta bevisar att all den träning jag lagt ner trots infektioner i 4 veckor har gett resultat. Jag har också utvecklat reinnervering, det betyder att jag kan träna precis som alla andra (min puls stiger och faller precis som den ska), jag är helt övertygad om att min högintensiva träning gett mig dessa resultat.. Enligt statestik ska jag bara kunna uppnå c:a 70% av många värden men har bevisat att detta går att korrigera och man kan nå längre - men det kostar - tårar, svett, tid och träningsverk.
Nu ska jag korrigera träningen lite så jag kan lära kroppen att kvitta sig med melksyra - p g a medicinerna jag tar så får jag snabbt melksyra. Kroppen SKA lära sig att kvitta sig med det har jag bestämt. Kommer som tidigare att träna lika mycket och kanske lite mera men på ett annat sätt.
All denna träning gör jag för att jag tycker det är roligt och tillslut så får jag de resultat jag vill men kommer inte minska min träning men den kommer att bli lättare förhoppningsvis. Denna helg har jag bara vilat, kroppen behöver det efter några stentuffa pass på Feiring.

Nu ska det förberedas till julen för fullt - min älsta son kommer till oss i jul och han har fått välja vilken julmat han vill ha - Islänsk, Norsk eller Svensk. Julafton blir det svensk julmat - en av dagarna ska vi ha Islänsk. Ska bli underbart att få fira jul och vara "frisk" - hade velat haft alla mina kära hos mig men de får en fin jul där de är. Som vanligt är storhelgerna viktiga för mig och ännu mera nu när man fått sitt liv tillbaka. Storhelgerna ska vara mys/kos och man ska umgås med nära och kära och ta vara på varandra den tid man har.
I år blir det hemmalagad mat från grund - jag orkar och kommer kosa mig med att förbereda allt, det kommer ta längre tid men en bra planering gör att jag inte kommer stressa.

1 kommentar:

Orchid sa...

Jag unnar dig en härlig jul med allt som hör till! Och att du ska må bra, förstås! Njut av helgerna och din son!
Kram!
Ingegerd