söndag, april 11, 2010

April 2010


Påsken åkte vi till Island och träffade familj och vänner. Det blev några intessiva dagar som slet mer än jag trodde men det var en underbar resa! Min svärfar är hjärtopererad och det var så härligt att se att han blivit så pigg men sliter lite som vi alla som är hjärtopererade. Svärmor lika god och glad som alltid. Andris bror fru och barn med barn hann vi också träffa samt några vänner som flyttat tillbaka till Island från Norge. Hann också träffa en barndomskamrat till Andri med fru. Så underbart att träffa alla.

Jag nämde i något inlägg om min orena hy; nu har jag fixat det problemet. Jag köpte hudkrämer och ansiktsmask från Island. Det fungerar jättebra. Alla hudprodukterna är från Blå lagunen.

När det gäller benhinneinflammationen/benhinnebettenelsen så blev det riktigt dåligt så min PT tog med mig upp till Naprapaten - oj, oj,oj. Han sa att han skulle knusa benhinnan - och det vill jag lova - den värsta smärtan jag någonsin har känt då han tryckte ut benhinnan. Det kändes precis som han bröt sönder benet på miljoner ställen. En smärta som absolut inte går att beskriva. Sen satt han akkupunktur i hinnan och jag skulle tillbaka efter en vecka. Skulle ta det lite lungt med träningen och det blev lite simmning och promenader på Island. Då vi kom hem så var jag med på ett nytt spinninmaraton, jag fullförde men det kändes lite i benet. På eftermiddagen var jag tillbaka till honom, det har blivit bättre MEN han var tvungen att ge mig samma tortyrbehandling igen. FRUKTANSVÂRT. Denna gång blev det bättre fortare och ska tillbaka en gång till. Kommer träna nästan som vanligt men ingen löpning och ingen backträning samt får jag ont i benet så har jag lovat att sluta på en gång.

Jag har nu kommit in i ett läge att får jag inte träna så får jag abstinensbesvär *hihi*.

På min sista PT-timma (som gick mycket bra) så hade jag med mig en tjej som kanske behöver en hjärttransplantation. Hon blev mycket förvånad över hur mycket man kan träna och hur mycket jag fått det till samtidigt så kunde hon ställa frågor både till mig och min PT. Roligt att kunna stötta och motivera och avdramatisera hjärttransplantation lite. Hon ska även vara med och titta på ett av mina spinningpass.

Detta var lite vad som skett med lite småproblem men som jag sagt det finns lösningar på allt!

Välkomnar nu våren!

1 kommentar:

Orchid sa...

Jobbigt med benhinneinflammationen! Du måste ta det lugnt ett tag så det hinner läka!
Så kul att ditt besök på Island blev så lyckat! Goda vänner, mycket prat och några andra väggar att titta på!
Kram på dig! Var rädd om dina ben!
Ingegerd