onsdag, mars 24, 2010

Glädje



Fick ett mail för ett tag sedan om en person som blev hjärttransplanterad för några år sedan. Den människan hade fått rådet att ta kontakt med mig. Vi delar flera gemensamma nämnare - båda hjärttransplanterade - vi fick det ikke till med det fysiska - vi ville få ut mera av hjärttransplantationen än att bara acceptera att vi inte kan/ vi inte får det till.

Nu har jag fått till min fysiska träning och mycket mera än vad jag trodde för 6 månader sedan men som jag sagt tidigare det har kostat; tid, slit, tårar och mycket skratt och träningsvärk og en enorm mental vilja.

Jag gav denna person kunskap av det jag funnit i vetenskapliga artiklar som förklarar vad som sker med våra muskler pga medicin och hur vi ska få till det (har även skrivit om det i bloggen i ett inlägg) om vi vill mera i den fysiska biten.
Jag gav personen lite ideer hur jag gjort (inte att personen skulle träna som jag) og hur man kan tänka för att få med sig den mentala biten för att få det till med den fysiska biten. Den personen tog del av mina råd och lyckades genomföra sin nästa träning, även om den var slitsam, så gick det och personens självkänsla ökade.

Hurra för DIG, du ser att vi kan!

Vi är inte annorlunda utan må bara göra saker lite annorlunda.

Glädjen att få dela med mig av min kunskaper och det jag gjort och höra att det fungerar för andra är stort!

Små ord kan ge ett så stort stöd!

Nu ska jag förbereda mig för morgondagens Spinningmaraton på 3 timmar.

Inga kommentarer: