måndag, mars 29, 2010

Mars 2010

Nu är snart mars månad slut och sommartiden infört, lite svårt att förstå då jag tittar ut på altanen i och för sig.

Denna månad har varit händelserik. Jag har börjat att testa ut hur mycket jag klarar av att jobba och sen kommer frågan "vad ska jag bli när jag blir stor" *hihi* men jag tar en sak i taget. Förhoppningsvis finns det arbetgivare som ser min kompetens *hihi*.

Nu har jag även fortsatt att träna fast med andra tider - alltså efter arbetstid och ser att det fungerar. Ja, då var det träningen; jag är så nöjd framgången går stadigt framåt (faktiskt lite mer än jag trott). Häromdagen var jag på mitt andra spinningmaraton på 3 timmar (förra gången 62 km nu 74 km), enl instruktörerna så var detta pass mycket hårdare än förra, jag var så nöjd efter dem timmarna, det gick mycket bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Min PT kan nu också köra extra hårt på träningarna och jag ligger på en puls på mellan 139-154 under hennes timma, det är bra är också med på ett av hennes hårda spinningpass. Har nu även lagt in ett intervallpass på 55 min på spinning (ett hemskt pass men skönt efteråt) - var lite orolig att pulsen inte skulle hinna gå ner på de 2 min vi hade i roligare tempo men det fungerade alldeles utmärkt. En negativ sak är att jag fått benhinnebetennelse i båda benen som inte vill ge sig riktig (märkte det idag då jag tog mig en långpromenad) så jag har inte kunnat ha löpträning på ett tag men crosstrainer/eliptikal och spinning kan jag hålla på med. Är jättenöjd med den fysiska utvecklingen.

Har nu en STOR utfodring och den är rent fruktansvärt men må bara använda min mentala styrka att också få till detta; Backträning - tog en långpromenad idag och den sista biten hem har vi en otroligt lång och brant backe, 900 m upp i himlen känns det som, trodde att jag fått så mycket styrka att jag skulle klara av hela den men INTE..det stoppade på andingen - tog bara stopp. Helt sagolikt otroligt och jag blir bara så ARG - men detta ska bli nästa nöt att knäcka. Ska konsentrera mig under april månad på backträning och det är det värsta jag vet...

Jag har också sedan i november sparat och analyserat alla mina träningar och ser en stor skillnad på mitt pulsmönster. Otroligt nyttigt och lärorikt att analysera dem och se utveckling och motgång. Jag har lärt mig otroligt mycket om min kropp tack vare dem - vet när jag ska ta det lugnt och vet när jag kan ta i mera nu utan att hela tiden följa pulsklockan. Det jag känner nu i kroppen stämmer överens med hur pulsen reagerar.

En annan sak som jag nu också fått som en biverkan av någon av medicinerna; oren hy i ansiktet - kanske inte är så stort egentligen men för mig som aldrig någonsin haft det tidigare är det lite jobbigt men hittar nog något som kan hjälpa för det också.

Det sociala livet är nu också tillbaka på sin plats, blir fortfarande lite trött och sliten men det går stadigt framåt.

Allt går som det ska med lite småjusteringar men precis som för alla andra. Längtar nu till att våren ska göra sitt antågande på riktigt.

1 kommentar:

Orchid sa...

Svårt att lämna kommentarer här, dom försvinner när man trycker på "publicera"!
Du gör ett strålande jobb! Hoppas också att du fixar din hemmabacke, under sommaren kanske!
Kram på dig! Ge inte upp!
Ingegerd