lördag, juli 18, 2009

10 dagar!


Nu har de 10 dagar som mammi och pabbi varit här gått, i gårkväll åkte dem tillbaka till Island. Vi har haft ett typiskt blandväder med mestadels regn men en del sol också. Vi har varit på tur till Sverige - upptäckt en massa butiker och även fyndat lite *hehe* (i alla fall mammi och jag). De har även varit en tur till Oslo (jag hade inte ork att följa med så jag var hemma). Vi har firat hans födelsedag med rådjurstek (åh så gott Andri tillagade den). Det har blivit många och långa samtal och mycket läsning mellan skurarna. Jag har i alla fall hunnit klippa gräset 2 gånger och ordnat i blomsterbeddarna. Det har varit underbart att få besök och i jul så kommer Andri och jag åka till Island. Har inte varit samma Bibbi som de är vana vid - har behövt vila och tagit saker med ro och lite dåligt samvete har jag haft men jag får bara acceptera att så är det nu och det känns helt okey.
Nu har vi några dagar själva och sen kommer min "minsta son" Andreas hit, han ska vara här i 10 dagar. Andris son Yngvar har från idag semester från militära i 3 veckor varav en vecka så resar han till Hellas/Grekland med några vänner.

1 kommentar:

Orchid sa...

Det är bra och trevligt med besök. Man får litet annat att prata om än vardagen, härliga personer att ha trevligt med och man får fina minnen att tänka på under vintern!
Bra att du vilar om du känner att du behöver! Det är jätteviktigt!
Kram på dig!
Ingegerd