fredag, juli 24, 2009

Hardanger


Nu har jag, Andri och Andreas varit på minisemester på västlandet. Vi åkte bil över Hauklifjället till Jondal. Otroligt landskap så vackert och frodigt. Det tog 7 timmar att köra till våra bekanta. Dagen efter tog Harald med oss upp till Fonna där vi skulle åka slalom (denna är bara öppen sommartid). Vi bytte om till slalomskidor och skulle bege oss upp i backen då tar bara min luft slut, var tvungen att avbryta innan jag ens kommit upp på fjället. Jag satt och myste och tittade på de andra som åkte slalom - det gick bättre och bättre. En otrolig upplevelse att åka slalom på äkta snö mitt i sommaren *ler*. Då vi kom tillbaka så var det after-ski och grillning som stog på programmet. Otroligt trevligt har vi haft. På hemvägen åkte vi över Hardangervidda - otroligt landskap. Norge har riktiga guldgruvor av landskap... sen ska vi inte prata om vägarna (ibland är det inte vägar man ska köra på), har aldrig varit åksjuk men blir det ibland på dessa "vägar".

1 kommentar:

Orchid sa...

Jag håller med dig! Norge är fantastiskt vackert! Vi har kampat med barnen i tält i Norges fjäll. Landskapet tar andan ur en!
Hoppas du får andan tillbaka snart!
Kram!
Ingegerd