måndag, februari 09, 2009

Grattis min son!

Mina stoltheter i världen är våra 3 söner, Y som är äldst (styvson 21 år) och gör militärtjänstgöringen i Stavanger. T (19 år) som har fått en fast anställning inom det han är utbildad ,data, samt att han har fått ett förstahandskontrakt på en lägenhet i Högdalen, Stockholm. A (14 år) som är världens snällaste fast han försöker ha lite attityd *ler*.
T flyttar till sin lägenhet den 1 mars och som mamma hade jag velat varit med och fixat lägenheten med honom (fast kanske skönt att han får bo in sig ett tag innan jag kommer *ler*), då jag fortfarande har "karrantän" får jag alltså inte lämna Norge ännu, så är det bara att vägleda via dator och telefon. Oj vad roligt det ska bli att träffa honom i hans lägenhet.

Idag har jag haft träning - allt går bra - har bara lite ont i akilles/hälsenan men det är bara att töjja... Får ta det lite med ro men svårt då det är så skönt.
Hela helgen har det snöat här men idag har vi strålande vinterväder tror det är över 1 meter snö (så nu vill jag inte ha mera). Det är otroligt vackert, ska bli skönt att nästa år pröva att gå på långfärdsskidor (blir en syn för gudarna *ler*). Skulle vilja ha smörjningsfria skidor men har fått höra från en väninna att det bara är för de under 3-4 år, hm, varför säljs de då i vuxenstorlek? men jag är ju 1 år nästa år *hehe*.

5 kommentarer:

Orchid sa...

Jovisst är det roligt med våra barn! Vi ska verkligen njuta av dom! Grattis till födelsedagsbarnet!
Skönt att du börjat träna litet igen. Hoppas du ska må bra av det! Glöm inte att ta det försiktigt!
Här har vi fått 3 dm snö till dom senaste två dygnen. Idag hade bilen snö upp till magen, men nu är det plogat här!
Var rädd om dig!
Ingegerd

Anonym sa...

Jag har i dag fått bilder på min mail från min syster i Norge. Hur mycket smö som helst ju. Hon bor strax utanför Oslo, Kolbotn (jag föddes där) och bodde där de första 24 åren av mitt liv. Var bor du. Ta det försiktigt med skridskorna. Kram

Anonym sa...

Allt jag gör försvinner bara. Ush. Min syster och pappa bor strax utanför Oslo och de har snart 1 m med snö. Var bor du? Ta det försiktigt med skridskoåkandet. Kram

Anonym sa...

Har du hört om norrmannen och tysken som pratade om vart de bodde. Jag kommer från Baden Baden sa tysken, jag kommer från Drammen Drammen sa norrmannen. Ho ho, roligt va?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.