lördag, februari 21, 2009

Snöfall


Så här ser det ut utanför vårt fönster - snöfall (bilden är lånad). Nu tycker jag att det får räcka med all snö. Igår hade jag bestämt att jag skulle upp på taket och skotta/mokka ner all snö men träningen tog lite för mycket kraft av mig. Får ställa mig in på att gå upp på taket i morgon då det inte snöar. Vet snart inte vart vi ska göra med all snö men men. Allt är ju inte negativt med snö - det blir så mycket ljusare och otroligt vackert men nu har vi snart 2 meter här och det tycker jag är nog, delar gärna med mig av lite snö *ler*

Idag ska vi på Islänsk fest, en fest som anordnas varje år, och i år ska vi Bara Vara Gäster. I vanliga fall så sitter vi med i festkommiten men nu ska vi bara komma dit och njuta av kvällen med god islänsk mat och musik och dans. Jag får äta nästan all mat förrutom hajen (p g a immunhämmande medicinen) men jag kan lukta på den i alla fall *ler*. ôver 100 personer kommer och det ska bli trevligt att träffa många kända ansikten igen.

Träningen i går gick jättebra, cykel och löpband 1 mil, sen styrka och då la vi till en del övningar och det känner jag idag, sen gick jag hem från fysioterapeuten
1 1/2 km varav en "mördarbacke" en backe som har en fruktansvärd/grusom lutning i mer än 500 meter men jag klarade den med 2 små stopp och det var en härlig känsla men idag känner jag det i mina ben *ler*. En otroligt skön och härlig känsla att känna att hjärta och lungor fungerar och att det som hindar mig är att jag inte har muskler och kondition. Sakta men säkert så blir detta bättre...

Inga kommentarer: