måndag, februari 23, 2009

Muskler?!


Andri skrattade åt mig i går så han fick ont i magen, ja jag var dagens stora skratt igår. Varför? Jo jag hade en sådan träningsvärk i låren, det kändes som lårmusklerna blödde men i vardagligt tal, jag hade ordentlig träningsvärk *ler*, ja det är inget att skratta åt.. kändes verkligen som mina lårmuskler blödde. Ja, jag skrattade också, helt bedrövligt att få träningsverk man landar på båda fötterna och förstår hur dålig form jag är i men varför denna träningsvärk. Fredagen var ju ett riktigt hårdpass hos fysioterapeuten + att jag gick upp för min "mördarbacke". Lördagen var vi på islandsfest - helt underbart, många trevliga människor, god mat och Dans. *ler*. Det var många, många, många år sedan jag dansat så mycket utan att bli trött och anfådd. Helt underbart! De som visste att jag var tranplanterad var så förvånade över att jag är så pigg och orkade så mycket - för mig är det inget konstigt - jämförde det med en bil - har den dålig motor så fungerar den inte men byter du motorn så går den raskt. Folks reaktion var blandade, vissa vågade inte komma fram och prata och var lite försiktiga , det jag önskar mig är att människor är som vanligt, jag Mår Ju Bra. Sen kan jag också förstå att ordet transplantation är ett laddat ord så jag får överbevisa människor genom att vara med lite mer på olika tillställningar *ler*. Men tillbaka till mina "blödande muskler", jag bara dansade och dansade och dansade, en härlig känsla att få luft och inte bli trött - det blev vanlig dans, discodans och bugg. Oj vad skoj! På söndagen förstog jag hur lite muskler jag har i mina ben, förrutom de 8 månader som jag nästan varit sängliggande till alla år som jag inte haft ork att röra mig speciellt mycket. Detta kommer ta tid men jag har all tid i världen till att komma dit jag vill men "blödande muskler" gör lite ondare än mitt opererade bröstben. Jag får vända på det och säga detta är en smärta som är ett friskhetstecken och inget farligt *hehe*. Många skratt fick vi igår i alla fall, tur vi inte har videokamera. *ler*

3 kommentarer:

Orchid sa...

Tänk så härligt med en helg med bara glädje! Det måste vara skönt för dig att känna dig "normal" igen. Då kan man ta det här med träningsvärk!
Jag är så glad för din skull!
Kram!
Ingegerd

Unknown sa...

"You are the dancing queen, young and sweet, only seventeen" :-)

Anonym sa...

Herlig, vennen!!