torsdag, februari 12, 2009

Vad sker?


För några timmar sedan så tog jag min morgonmedicin - de består idag av 17 tabletter, de på bilden är de största - immunhämmande. Men 17 tabletter är helt ok (har varit mera), på söndag får jag minska med en tablett då försvinner virusmedicinen. Trodde att det skulle vara jobbigt med all medicin men allt fungerar hur bra som helst. De är min champanj och kaviar *ler*.

Häromdagen var jag in till jobbet och träffade mina arbetskamrater - jättetrevligt att se alla igen och känner lite i fingrarna att jag skulle vilja börja lite smått. Trodde absolut inte jag skulle vara så trött som jag var då jag kom hem men det tog en hel del energi av mig - men trevligt var det i alla fall.
Dagarna går och jag gör min träning och planerar en hel del hemma, lagar mat och njuter just nu av livet. Längtar i och försig till Sverige men tack och lov att det finns dator och mobil...Planerar en resa dit i maj några dagar om jag får för läkarna, men det får som sagt de avgöra.
Solen skiner och det är riktigt kallt här men bara helt underbart med värmen från solen och all vit snö...

Nu har jag fått en tråkig nyhet och jag bara skrattar!!!!!Vi har haft inbrott i bilen och bilen är inte körbar! Detta är inte sant!!!Vad ska man göra - jag bara skrattar, men men det är ju bara en bil men jag är ju lite beroende av den just nu... Jävla människor som inte kan låta andras saker vara ifred!

3 kommentarer:

Orchid sa...

Jag håller med dig. Att inte folk kan låta bli andras grejor. Jag har haft två inbrott i mina hem (där jag bodde tidigare) och två inbrott i gamla bilen. Det är väldigt frustrerande och blir så mycket jobb efteråt med försäkringsbolag och tar sån tid!
Jag hoppas det ordnar sig för dig!
Kram!
Ingegerd

Rune Eide sa...

Jeg synes jeg kjenner igjen de to tvillingene på toppen... Heldigvis blir det færre etter som tiden går. Bra det går rette veien - og takk for hyggelig hilsen da det var meg som vart litt "utenfor"!

Anonym sa...

Så tråkigt med inbrott även om det "BARA" är en bil. Hade inbrott för drygt 1 år sedan. Mitt på dagen på en parkeringsplats på jobbet. 2 gamla skinnjackor. Hade de frågat kunde de hellre fått dom. Nu fick jag betala 1000 i självrisk. Man får väl lov att bli lite förbannad i alla fall. En extra kram till alla er med "krånglande" hjärtan.