tisdag, juni 02, 2009

Då var det vardag igen..

Allt som vanligt hos oss igen *hehe*. Skulle till tandläkaren nu på morgonen och hade planerat en tid som jag så jag också skulle hinna till min läkare. Alltså tandläkaren 8:20 och fastläkaren/husläkaren kl 10:20. Då vi kommer till bilen så startar den inte, kl är nu 8:00 (hjälp), ringer taxi samt till tandläkaren att jag är lite försenad..Japp så var vår tur tillbaka i livet, något som i alla fall var bra med det hela att jag hann inte vara nervös inför tandläkaren. Tog längre tid än beräknat, typiskt så kl 10 var jag klar, bara att ringa till taxi igen för att hinna till husläkaren. Oj, kom precis fram i tid. Andri ringde och sa att nu var bilen på Toyotaverk, då blir det hyrbil igen för oss. Snart dags för en ny bil tror jag...vi bara skrattar åt våran tur eller vår olycka (beror hur man ser det) men det är ju bara en bil och har aldrig åkt taxi både till tandläkaren och läkaren tidigare..hm.
I alla fall så höjde läkaren upp min blodtrycksmedicin lite till, dubblade dosen. Det systoliska var bättre men inte det diastoliska (146/100). Jag känner skillnad i kroppen sen hon satt in ACE-hämmaren, känner mig inte lika stressad i kroppen nu och är helt övertygad om att stresshormonerna i min kropp påverkade så jag fick högt blodtryck.
Ja, det ska nog bli ordning på blodtrycket också.
Detta var min händelserika dag. I morgonbitti så är det träning igen, fast jag har skött mig även om jag inte varit hos fysioterapeuten, cyklade igår 17 km på 30 minuter, men måste erkänna att det var tungt och jag bet ihop de sista 5 minuterna och de 5 var låååånnggaa, men jag klarade det *hehe* ibland är det bra att vara envis.

1 kommentar:

Orchid sa...

Det blir dyra läkarbesök för dig! Hoppas allt funkar för dig nästa gång!
Kram!
Ingegerd