onsdag, juni 17, 2009

Islänska Nationaldagen!


Idag är det Islänska nationaldagen och det firar vi med en god middag (lamm) och Islänska flaggan. Vi har den turen att vi firar 3 nationaldagar - den norska 17 Maj (då vi bor i Norge) den svenska 6 Juni(jag är svensk) och den Islänska, idag 17 Juni (Andri Islänning). Det är riktigt trevligt att vara mångkulturell, man får uppleva så mycket olika traditioner och sen anammar vi de bästa traditionerna från varje land.
Idag har det varit en mycket lugn dag - har mest legat och läst. Var ute lite i trädgården men kände bara att jag inte orkade så jag gick in och la mig. Doftar underbart i köket så snart väntar middag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till "Andris" dag!
Vi firar oxå flera ggr, jag är ju finne...
Kram

Orchid sa...

Tänk så mycket trevliga traditioner du kan plocka ifrån! Var stolt över mångfalden!
Grattis Island!
Ingegerd