söndag, augusti 09, 2009

Dugnad/frivillighetsarbete


Jag har nu under längre tid sökt kontakt med olika föreningar i Norge för att kunna ge information, upplysa och delge min historia samt hjälpa till i frivillighetsarbete. Jag vet att jag har lätt att kommunicera och få kontakt med folk och att detta inte skulle vara några problem att få till men de verkar inte ha behov av flera. Nu har jag hört av mig till 4-5 olika föreningar, har fått svar från en som sa att de hör av sig om de behöver hjälp.
Jag har nu kommit till det stadium att nu ödslar jag inte mer energi på detta, om de inte vill ha hjälp så är det så. Jag kommer i alla fall att fortsätta med min blogg och ni som läser men inte kommenterar här är som vanligt varmt välkomna att maila mig, är otroligt glad för alla som kommenterar och mailar mig.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Konstigt att du inte togs emot bättre när du erbjöd dig. Det måste väl finnas folk att prata med om det du varit med om. Men vill dom inte så vill dom inte!
Du får sprida mer info via din blogg i stället. Jag skulle tro att du kan nå ganska många den vägen!
Kram på dig! Ge inte upp!
Ingegerd

Roar sa...

Jeg skal fortsette å lese din blogg, og du vet nok at både Vigdis og jeg kommer til å spørre deg om en del av din erfarenhet når den tiden kommer. Du er vel på Feiring du når jeg skal ned til kontroll rundt sept/okt. Dersom ikke telefonen har ringt fra riksen innen den tid.

Anonym sa...

varfor inte:)