onsdag, augusti 19, 2009

Japp


Igår tog vi en biltur till Sandefjord för att ta färjan över till Strömstad och handla lite. Vi hade bokat en tur- och turbiljett. Vi beslutade att inte handla alkohol på vägen dit utan ta det på hemresan i stället. Som vanligt handlade vi vår ranson av kött och diverse svenska varor som jag saknar här i Norge. En trevlig dagstur. Sen då vi skulle ta Color Linefärjan hem igen gick vi i taxefree butiken och blev riktigt långa i näsan - Vi fick Inte handla på vägen hem då vi hade tur och turbiljett. Jag blev jättesur och som mitt humör är just nu med PMS så såg det ut som jag hade ätit citron och förpestade livet för mina två älsklingar. Nästa gång handlar vi på ditresan eller handlar det vi ska på systembolaget i stället..
Som vanligt somnar jag sent eller tidigt beroende på hur man ser det men vid 3-tiden i alla fall. Vaknar med lite bättre humör och ännu bättre blev det då det visade sig att jag vunnit 2 biljetter a 650 NOK st till en konsert. Vi hade i alla fall tänkt att gå på denna konsert på fredag (6 timmar lång) då det är Drammen elvefestival och lyssna på Jonas Fjell, Vidar Johansen/Peter Nordberg,Bo Kaspers Orkester, Chris Thomson och Katarina Leskanish och Gitarrgutterna. Det kommer bli jättetrevligt. Så nu är mitt humör på topp igen.
Det är jättejobbigt att jag har dessa humörsvängningar och inget som jag kan göra för att förhindrade det..
Nu har vi också varit iväg och köpt lite mera stauder/perenner så vi ska ut i trädgården och ordna till lite mera. För mig är det avkopplande.

Inga kommentarer: