onsdag, augusti 12, 2009

En vanlig dag i ett vanligt liv

Igår var jag till läkaren för att ta färska prover till Fering. Nu är det bara lite över en vecka kvar och dags att börja planera lite för kläder har fått med en lång lista på allt som ska med förutom vardagskläder, kommer se ut som jag ska flytta men det är ju ett uppehåll på en månad så det blir en del. Den 24 bär det av, jag kommer inte ta med mig datorn dit utan kommer uppdatera då jag har permission eller får tillgång till dator.
Igår höjde läkaren min blodtrycksmedicin igen, blodtrycket ligger fortfarande lite för högt så det blev ännu ett piller att ta varje dag - kan ibland känna mig extremt trött på alla tabletter men vet ju att jag måste ta dem.
Sen pratade vi också om influensa A och hon höll med mig i mitt förhållningssätt och att bara följa med hur smittspridningen sker och ta förhållningsregler efter det. Fick även utskrivet ett recept med Tamiflu ifall att men innan jag börjar med dem ska jag telefonledes försöka få tag på henne. Skönt att ha ett recept hemma så man slipper "stångas" inom vården då och om jag skulle få detta och vårdcentralen har stängt, detta underlättar lite.
På lördag kommer min älskade son Tobias hit - ska bli skönt att rå om honom, aktiviteterna får lite bero hur det ser ut i "världen" med influensa A. Ska bli härligt att få ha lite tid med honom - sen kan han också hjälpa mig i trädgården då Andri har fått ryggskott.
Denna vanliga dag ska strax börja med en tur ut i trädgården, dags att klippa gräset igen.

Inga kommentarer: