fredag, augusti 14, 2009

Talet och skriftets förmåga.

Nu har jag nästan bara pratat om det jag önskar och längtar efter så nu ska jag tala om för er vad jag är bra på..Behöver påminna mitt eget självförtroende för det blir ganska svagt då man får en sådan sjukdom och helt plötsligt inte är behövd i samhället..Nu har jag gått ut med min historia både på gott och ont men framför allt för att jag ska få bearbeta det jag har gått igenom, om jag bara skulle berätta alla solskenshistorier och berätta då jag mår bra så är det en falsk historia. Visst möter den olika synpunkter men jag är inte rädd för synpunkter. Detta är min historia, detta är mitt liv och framför allt mina känslor. Alla reagerar inte som jag och det är helt ok - vi upplever alltid olika saker i livet och så ska det vara. Vad tråkigt om vi vore prototyper av varandra.
Men då jag som stark, självständig kvinna som upplevt något som inte många varje år i Norge får uppleva..(flera i Sverige) och försöker delge av min erfarenhet att vara svårt sjuk så mottas det inte på det sättet jag hade väntat mig..Jag vet att jag gör något bra med min blogg, jag vet att jag är social och kan få folk att lyssna, jag vet att jag är ärlig och har ödmjukhet när det gäller att informera och upplysa.. Nu går jag min egen väg och har några saker pågång men inte här i Norge utan utanför gränsen (inte ens Sverige). Må bara träna på min engelska och framför allt få hjälp med franskan..

1 kommentar:

Åshild sa...

Så bra at du står på og ikke gir deg ved første motstands vei! Jeg syns det er veldig viktig at det fortelles transplantasjonshistorier og pasienterfaringer som både forteller om det som har vært bra, men som også setter ord på det som kan være vanskelig både fysisk og psykisk. Det gjør at vi som står foran en transplantasjon vet enda mer realistisk hva som kan skje både positivt og negativt.

SÅ jeg håper vi får høre mer av din stemme framover!

Hilsen fra Åshild