söndag, september 27, 2009

En del tanker om hjerte!


Dessa fina tankar har en medpatient läst till oss om sitt hjärta. Då jag hörde detta så blev jag så berörd och kunde inte låta bli att gråta. Mitt hjärta orkade inte mera men någon annans hjärta får nu chansen i mig och får förhoppningsvis uppleva ett långt liv.
Tack Frank för att du berättade dessa underbara ord.

For en stund siden, den 15.september 2008 fikk jeg hjerteinfarkt. Det har etter hvert satt igang mange tanker hos meg. Satt en kveld og funderte over dette hjerte så skrev jeg en liten samtale med dette hjerte mitt.
Du gamle rare hjerte mitt - i mellom kan du smerte litt, hoppa og danse litt. Da setter jeg meg stille ned så du også kan få litt fred. Når du vevilligst roer deg då sitter jeg og kroer meg och tenker; Takk for hvert slag du slår for meg, for hver dag du sender blodet igjennom meg til dåd og dröm.
Tenk for en jobb du gjør som står på både dag og natt, rundt 70 slag i hvert minutt, vel 4 tusen uavbrutt i timen, ja kall det løgn men 100 tusen i ett døgn og i et år 37 millioner ganger bankar du. Nå når jeg har passert 51 vill hjertets takstameter gi en sum på pr. idag c:a 1,9 miliarder slag. Ennå gir du ikke opp. Vel - en gang må du jo si stopp - litt sliten etter livets spill og alt du skaffet krefter till.

Inga kommentarer: