fredag, september 25, 2009

Nu ska jag få till det...



På Fering fick jag reda på att jag tränade för mycket och för hårt. Jag gjorde en test i början på trendmølla/löpband som visade att jag hade ett konditionstal på 18 (ska ligga på 36 uppåt) samt en O2 nivå på 1,7 liter/minut (inge konstigt för en transplanterad). Blev styrd i min träning, hur mycket jag ska träna samt hur hårt jag ska träna varje gång. Då jag åkte hem så gjorde jag en ny test på trendmøllan/løpbandet och det visade sig att mitt konditionstal hade økat till 22 och O2/minut 2,08, maxpulsen hade också ökat från 150 till 163. Fick råd om hur ofta jag skulle träna.
Anmälde mig till ett gym (årskort) samt att jag gjorde en kroppsanalys - den visade att jag ligger över normalt i muskelstyrka i armar och överkropp - nedre delen av normalt på benstyrka.

Idag har jag varit där igen och haft samtal med en personlig tränare, hon höll inte med om min plan (hon höll med Fering). Ska ha spinning varannan dag, styrketräning på måndag själv och överkropp, tis (med den personliga tränaren), torsdag själv. Hon ville att jag skulle gå på Yoga men det sa jag NEJ till men vi revärderar det om 3 månader. Lördagar blir min vilodag i träning men jag får ta långturer varje dag men inte se det som träning. Detta blir bra. Som hjärttransplanterad så må jag träna mera än en "frisk" för att nå mina mål och träning har och är viktigt för mig (bla p g a alla medicinerna jag tar). Mitt mål är att vara med på Europa spelen frör hjärt och lungtransplanterade i juni nästa år.

Ang tanden så kunde hon inte dra den idag då jag fortfarande har en ilsken infektion, hon ringde även till riksen och pratade med dem men på tisdag tar vi tanden. Sen var jag också till fastläkaren för problem med huden, hon trodde det var eksem och inte någon infektion.
Så i helgen så blir det att ta det med ro, pyssla lite i hagen och ta långturer. Känner mig lite stressad av alla 3 möten jag har haft idag så jag ska bara ta det med ro idag.

1 kommentar:

Orchid sa...

Tack så mycket för ditt mail! Jag har läst och blev riktigt glad!
Jag önskar dig all lycka och en trevlig helg!
Kram
Ingegerd