onsdag, september 30, 2009

Vilodag - Törnrosasömn


Idag var en mycket annorlunda dag. Tog min vilodag idag iställer för fredagen. Gårdagen var ett litet äventyr. Var till tandläkaren och skulle dra/trekka en tand och denna tand den ville bara inte lossna. Vi höll på i 1 1/2 timme med den samt att de helt plötsligt var 2 tandläkare som försökte få loss den men med envishet kom den rackaren ut (stackars min tandläkare hon såg helt slut ut hon också). Efter några timmar hade jag en sån fruktansvärd värk i hela huvudet och käken - det var bland det värsta jag känt i smärta. Det gjorde så ont att jag svettades och frös och mådde illa. Paracet/Alvedon som jag tog hjälpte inte, satt i början med en ispåse på kinden för att kyla ner och/og få ner svullnaden. Då jag är hjärttransplanterad så kan jag inte ta starka smärtstillande mediciner p g a njurarna så det var bara att bita ihop. Idag har värken inte varit så intesiv så jag har faktiskt sovit nästan hela dagen och sovit så skönt. Vaknade utan ha det minsta lilla värk, oj vad trött och sliten man kan bli av att ha värk. Tänker på alla som går med kronisk värk hela tiden och de måste vara helt slutkörda. Jag är lycklig jag som slipper sådant.
I morgon blir ett gympass - då ska benen tränas, sen ska jag en snabbvisit till tandläkaren.

1 kommentar:

Orchid sa...

Så skönt att tandvärken gick över! Men ta det lugnt ändå om du känner dig sliten!
Kram!
Ingegerd