onsdag, september 23, 2009

Yoga eller vad man ska kalla det jag gjorde.

Igår kunde jag i alla fall inte hålla mig lugn utan tog oss en rejäl spatsertur på en timma. Känner nu också att jag har riktig infektion i kroppen (efter att tandläkaren hållt på med tanden). Idag gick jag iväg på ett yogapass + något annat + lite långsam kampsportsbevegelse. Jag har i alla fall blivit klar på att Yoga mm INTE är något för MIG. Detta var helt fruktansvärt, såg ut som en uppsvälld påfågel och sprattelgumma som försökte se graciøs ut. Det som var någorlunda skoj var kampsportsbevegelserna och avslappningen i slutet. Under passet så skulle man göra någon "sol" och "hund" för mig var detta bara ren s...k...i...t. Nu har jag ändå prövat detta och här kommer jag bryta mitt första löfte att göra detta nästa onsdag också. Inte jag inte men det jag tänker göra är att finna olika balansövningar och utföra dem hemma varje dag för det behöver jag men inte någon yoga. Sorry Odd, klarar inte detta.
Visst blev jag svettig men det var för att jag skulle hinna tänka, röra mig, och utföra korrigrafi som jag inte fattade något av och det blev bara ett stressmoment.
Ni skulle ha sett mig, då hade ni fått ett riktigt skrattanfall och jag hade exploderat i salen.
När vi kommit hem och vilat lite så åkte vi och köpte 2 äppelträd som Andri har planterat. Jag hade tänkt att göra i ordning hagen efter att de bytt ut vattenrören till huset (en blomsterbedd är uppgrävd mm), men mår absolut inge bra. Känner att denna tandinfektion nu påverkar kroppen, är helt orkeslös och bara trött, hoppas jag orkar med detta i morgon, blir ingen träning då utan ska bara prata med träningcentrat. Det är typiskt att jag ska få denna infektion just nu men sånt är livet.

1 kommentar:

Orchid sa...

Hoppas du hittar något annat än yoga! Yoga kanske inte är för alla! Men ta det lugnt till tanden och infektionen är bra igen!
Trevlig helg!
Ingegerd