torsdag, augusti 21, 2008

Bagatell

Något som jag upplever då jag pratar med vänner och frågar dem hur de mår så får jag oftast svar med "det är en bagatell jämfört med dig"..

Varje människa har en historia och några kanske är sjuka - några mindre och några värre men det betyder inte att varje människa som har någon lidelse alltid ska vara värre än mina för att kunna prata om den. Sen finns det folk som har det värre än mig också.. Skulle jag gräva ner mig och deppa för att livet är orättvist så skulle jag inte leva idag. Visst kan jag känna att så är fallet men jag har gjort ett val - jag ska bara bli frisk och jag väljer att tänka positiv (som oftast) och att fortfarande bry mig om andra. Det är bara sån jag är..

Varje tillstånd som gör någon sjuk är unikt för dem och frågar jag så vill jag höra hur det är även om man bara har ont i en lilltå..
Jag orkar inte heller hela tiden tänka och höra om min sjukdom, den tar redan så stor plats i mitt liv. Jag vill bry om andra och veta hur de mår - inte av nyfikenhet utan för att jag bryr mig..

Inga kommentarer: