lördag, augusti 23, 2008

Lördag och Elvefestival..

Oj vad jag har sovit gott - det är sant att kroppen behöver sova för återhämta sig och för mig tar det lite längre tid. En tanke jag har: Tänk om man kunde sova i en vecka i sträck så kanske jag skulle orka lite mera *ler*...

I helgen är det stor festival i Drammen - tradition varje år. En jättetrevlig tillställning som jag får läsa om i tidningen i år, men lite ska jag försöka få mig. Varje år vid 12-tiden på lördagen så samlas vi hos ett vännepar - vi brukar bli c:a 20 personer. Alla tar med sig någon mat (jag har alltid gjort Janson frestelse, laxtårta och skagenröra) men i år blir det inte så. A ska göra mango salsa och ta med..hm... alltså inte tradition, det får bli ändring till nästa år.
Det ska bli trevligt och jag ska försöka vara med några timmar, när jag blir trött så lägger jag mig och vilar en stund (skönt att känna den tryggheten med ett nära vännepar, att man kan vara "otrevig" och gå och vila.
Efter maten brukar vi alltid gå ner till byn och se båtrace och drakbåtsfinaler, ok, jag har rullstolen med så vi får se om jag orkar det.. annars tar jag taxi hem..

Detta är första gången sen i maj som jag försöker vara med på något trevligt borta(förra gången var konfimation - och då klarade jag sitta med en halvtimme sen var vi tvugna att åka hem). Det är jättejobbigt att inte kunna vara social men får försöka lite även om det känns som jag bara vill vara hemma. Jag vet jag får betala ett pris i att jag kommer vara jättesliten och trött som kanske sitter i någon dag men det är det värt - även om jag ligger och vilar hos dem så hör jag att alla har det trevligt och skrattar och det är en härlig känsla....

Inga kommentarer: