torsdag, augusti 21, 2008

Torsdag

Nu har snart denna vecka gått, tiden gå så fort..Nästa hela gårdagen försökte jag få ordning på min blogg - fick i alla fall det någorlunda men är inte helt nöjd.. men det ska bli bättre.

Som vanligt då något ska ske dagen efter så har jag svårt att sova, fast jag har insomningstablett men lite sömn fick jag i alla fall.

Nu på morgonen har jag varit till min hjärtsjuksköterska, det är en sån skillnad på förra gångenr. Nu när jag fått Simdax så prata jag nog ihjäl min sjuksköterska *ler* men känner mig social.. Vi pratade bla om infektioner - för mig är det visst 0-tolerens, ska försöka få in det i mitt "tröga huvud". Jag tog lite C-vitamin och kände mig lite bättre men har nu fått förhållningsorder ang infektioner. Vore tragiskt om det visar sig att jag är infekterad den dagen de ringer och säger att de har ett hjärta till mig..(tufft att tänka då jag har antikroppar som gör att det tar lite längre tid att matcha rätt). Så ok, ska vara försiktig..

A körde mig hem, han har haft samtal med sin chef idag. Måste bara beundra och tacka hans arbetsgivare för det stödet han får (som indirekt hjälper och stödjer mig). Detta är tufft för alla anhöriga och då få förståelse och stöd från dem underlättar hans jobbiga tid, det är stort!

Nu ska jag vila känner mig både trött och lite sliten och sen har jag varit så dum så jag har bokat in hårfrisörskan idag på eftermiddagen. Ska bara klippa mig och kanske om jag orkar få en hårkur. Det var länge, länge sen jag var till frissan och detta är min psykologiska belöning efter jag fått Simdax (som denna gång gick mycket lättare.

Inga kommentarer: