fredag, augusti 22, 2008

Fredag

Igår blev det en tidig kväll.
Men nu är det morgon igen. Mina rutiner på morgonen: Går alltid upp kl 8 - vill inte ändra så mycket på dygnet även om jag inte sover så bra på nätterna ibland. Kl 8 tar jag även en massa morgonmediciner - min första frukost brukar jag skämta till det. Det är ganska mycket vätskedrivande jag tar så jag går mellan soffan, köket och toaletten i några timmar. Nu efter Simdaxen blir jag inte heller lika yrslig eller andfådd utan jag kan gå dessa 5 meter utan att stanna eller hålla mig i dörrkarmen. Sen vid 9 blir det riktig frukost - en liten smörgås eller färsk pressad juice som antingen kan bestå av bara frukter eller en blanding av frukt och grönsaker såsom morot(norsk- gullrot), broccoli, spenat, selleri och rödbeta. Det är gott och otroligt mättande, men tyvärr så orkar jag inte själv göra den utan A får ordna det..

Idag blir en lugn dag framför tv och OS. Tack och lov att det inte vara några svenska nervpirrande händelser i år (jag tror nog svenska utövarna tänkte på mig och mitt hjärta). Då det var fotboll och hockey så var det bara så jobbigt - då jag är en känslomänniska och tycker om sport så engagerar jag mig så mycket men men det var inte bra för hjärtat, oj vad jobbigt det var - kunde känna av det flera dagar efter en match. En av hockeymatcherna (tror det var mot tjeckien) så gick jag och la mig innan och somnade så jag inte skulle se matchen.. *ler* Så jag är nöjd med årets OS och sen brukar jag säga att vi får nordiska medaljer och det har vi en hel del... *ler*

Inga kommentarer: