tisdag, augusti 19, 2008

Söndag och måndag och tisdag

Söndagen var ingen bra dag, hade fruktansvärd huvudvärk och ingen matlust kände mig helt orkeslös och sov mycket den dagen.

Måndag-igår: Kändes lite bättre då jag vaknade. Gjorde mig i ordning för att åka till vårdcentralen och ta ett Waranprov (tar blodförtunnande medicin). Vi tog med oss rullstolen, ville åka iväg till köpcentret. Vi handlade lite i matvaruaffären och sen orkade jag inte mera så vi åkte hem. Det var lite skönt att kunna se lite människor men blir fort trött. Vilade då jag kom hem. På eftermiddagen fick jag lite frossa så det var bara att klä på sig lite mera (blir det värre så får jag ringa min sköterska). På kvällen så lagade Andri en köttgryta (storkok) så vi frös in en del mat. Middagen idag bestog av sill (hm vad gott).

Tänk om livet kunde vara ett liv - just nu känns det som ett fängelse och jag blir så irriterad och arg på mig själv att jag inte orkar något. Jag som alltid har klarat mig själv och kanske har mitt liv gått i 180 många gånger, men något som jag får lära mig är att ta det lugnt och tålamod...hm
Ibland kan jag känna att det är tur att kroppen säger "nej du orkar inte" då min hjärna säger "det är bara att köra på", ganska otroliga försvarsmekanismer vår kropp har. Det är bara att acceptera att jag har en liten vilopaus nu men sen ska jag inte gå i 180 men i 100 och få uppleva livet som är värt att njutas av.

Tisdag: Vakande och känner mig lite infekterad.... bara det inte blir värre... kanske ska jag ringa min sköterska eller så kanske jag kan vänta till torsdag då jag ska till hennen igen. Får se lite senare under dagen...

Inga kommentarer: