tisdag, augusti 19, 2008

Saknad

Saknaden av mina vänner och framför allt mina barn är så stor. De bor i Sverige och jag i Norge. Nu kommer de hit ibland men det blir inte detsamma då jag inte orkar göra något "normalt". Jag är glad att vi lever i denna teknologiska värld där dator och mobil finns, då känns det lite lättare.

Det finns så mycket jag saknar:
Kunna gå in och duscha utan att behöva sitta på en stol och behöva hjälp att torka mig.
Orka laga mat, som är en av mina favoriter.
Orka städa, utan att behöva sätta mig var 5 minut.
Orka ha middagsgäster utan att behöva gå och lägga mig i soffan.
Orka gå till brevlådan och hämta posten.
Orka tvätta håret och föna det samma dag (tvättar håret ena dagen och fönar det den andra).
Orka gå till matvarubutiken och handla.
Kunna ta en promenad och få uppleva årstiderna.
Kunna gå upp på morgonen och gå till jobbet.
Orka dansa.
Orka gå på en bio som är två timmar.
Kunna ta tåget eller flyget till Stockholm.
Kunna läsa en bok utan att glömma bort vad man har läst.
Orka vara social.

Men det är fortfarande mycket jag orkar fast med begränsning och jag får ta en dag i taget och se hur jag mår.
Något som jag orkar och är mycket glad för, jag har fortfarande min humor kvar och ibland lite för grov (kan jag tycka).. Jag orkar att kämpa mig igenom detta, det är så mycket jag ska vara med om och som jag inte tänker missa.

Inga kommentarer: