tisdag, augusti 26, 2008

Hur ska man beskriva symtom

Ja, detta är inte lätt..Jag kan säga att jag inte mår bra men det är så diffusa symtom. Hade jag brutit ett ben så behöver man inte säga så mycket, det syns.
Jag är övertygad om att då jag är frisk så kan jag tala om alla symtom, tror att då man har "symtom" under lång tid så får man en tolerens, kroppen vänjer sig vid vissa tilstånd.
Det jag ser tydligt är vad vikten visar och det kan jag bara inte förstå - då jag har tappat matlusten och tvingar i mig lite mat regelbundet, varje tugga växer i munnen. Känner mig hela tiden lite illamående. Ser också att jag inte är svullen i benen och jag går på toaletten ofta, så jag förstår ingenting med vikten
Har en otrolig trötthet och kan sova hela dygnen (men det är en konstig trötthet). Orken är lika med noll men det är jag så van vid. A ser att jag inte mår bra och sa att han skulle åka hem från jobbet om jag mår sämre.. men det går säkert över. Ska i alla fall försöka duscha när han kommer hem då jag svettas en del nu (behöver hjälp i duschen hm hm).
Känner i kroppen att något sker men kan inte sätta ord på det. Igår em och kväll kände jag lite bak i ryggen på vänster sida samt att jag hade lite ont i hjärtat, känns alltid som jag bara skulle vilja slita ut hjärtat (kan förklara det som en böld som växer och blir större och större tillslut så gör den ont och man vill bara tömma den för att lätta på trycket). Detta har jag haft flera gånger tidigare så det är inget nytt.Något posivt - jag har inte jobbigt med andningen (jämför innan jag fick Simdax).

Blir skitsur då jag ser på vågen, då vi äter mycket grönsaker och nyttig mat och nu äter jag nästan inget..Försöker hålla ner vätskeintaget..

Detta att jag mår fysiskt dåligt är priset jag får betala för att ha gett mig en psykisk trevlig helg...Nu ska jag svära: Hur fan ska jag stoppa denna viktökning....

På torsdag ska jag till "min" sjuksköterska, hoppas jag har återhämtat mig lite mera..

Inga kommentarer: