lördag, augusti 30, 2008

Trött

Nu var det några dagar sedan jag skrev. Vad har hänt: I torsdags var jag till min hjärtsviktsmottagningen, vi pratade lite om viktökningen och ta det lugnt...
Nog har jag tagit det lugnt - sover (eller vad ska man kalla det) c:a 20 timmar/dygn.
Klockan ringer 8.00 - tar hjärtmedicin och försöker få i mig lite kaffe och någon smörgås, går och lägger mig igen sen ringer kl 14.00 - tar då hjärtmedicin och dricker något.. Somnar igen, försöker vara vaken efter A kommit hem från jobb men somnar i soffan, försöker äta lite.Tar sista medicinen kl 20.00. Går och lägger mig för att sova vid 23-tiden....âr så otroligt trött - sover eller vad man kan kalla det c:a 20 timmar om dygnet. Har helt tappat all matlust -äter lite då A ställer fram. Tar bara 1 tablett Burinex på morgonen då jag märker att jag inte dricker och går på toalettt som jag gjort tidigare...

Vad ska jag göra de närmaste dagarna: Idag ska jag sova, i morgon sover jag nog oxå, måndag ska jag ta INR(dosen av Marevan blodförtunnande anpassas av detta värde)känns nu som jag inte orkar åka dit men det är bara att göra det, får sova när jag kommer hem...Detta är en onaturlig trötthet, känns inte som jag sover utan istället hamnar i dvala..Nu orkar jag inte skriva mera.

Tiden går i alla fall fort *ler*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, først vil jeg bare si at det er en utrolig historie du beskriver. Det er ikke bare å plutselig å få livet sitt snudd opp ned i løpet av så kort tid. Men selv om det er en alvorlig sykdom med meget plagsomme symptomer du beskriver, har du allikevel et fantastisk pågangsmot, sterk vilje og innehar en positivitet opp i det hele som gjør dette til en meget interessant lesing og noe som bør være til ettertanke for de fleste av oss. Kommer til å følge med på dine blogger, som jeg vil bruke i mitt arbeid nettopp med samme pasientgruppe. Fint å høre at du har god effekt av Simdax i "ventetiden". Håper du snart får ditt nye hjerte. Mvh Sviktnurse