fredag, december 26, 2008

Andra Juledagen/Annandag Jul


Julafton var så harmonisk och mysig som jag ville ha det. Vi åt gåsleverpate och rådjursindrefile med färska kantareller (på island äter man vilt på julafton). Sen kom tomten med bla en ny kamera till mig, nu kommer jag plåga er med mina egna bilder igen). Den bilden ni ser nu är en egenkomponerat arrangemang av rosor, hyacint, kottar mm. Tycker om att pyssla med blommor, även om bara jag tycker det är vackert! Självklart så fick jag inte missa "Karl-Bertils Jul kl 19.00 på SVTär 1 (går även på norsk tv men lite tidigare), den för mig är lika viktig som Kalle-Ankar för alla barn *ler*
Juldagen så var vi bortbjudna - vi hade oss hemmalagad sill (3 sorter) sällskalpet var internationellt - norsk, svensk, islänsk och franskt. Stannade några timmar då jag inte riktigt mår bra ännu men det var skönt att komma bort lite.
Idag ska vi ha Andris son, flickvän och flickvännens mamma på middag. Ska bli trevligt.Julen har alltså trevlig med god mat, snö (kallt vädrer), trevligt sällskap.

1 kommentar:

Orchid sa...

Jag önskar innerligt att du ska bli bättre fortsättningsvis också! Jag håller tummarna för dig!
Ha det så gott!
Ingegerd