tisdag, december 30, 2008

Gårdagen


Igår var vi en sväng in till Riksen för att kontrollera lite prover och ta en ny lung-rtg. RTG visade sig vara bra som vanligt - skönt att man vågar hosta upp det som finns - men det blir också på bekostnad av att bröstbenet gör ont - har inte riktigt läkt och framför allt inte nu när jag hostar så mycket men vad gör det, det kunde ha varit värre *ler*. De övriga proverna visade tillbakagång av infektionen och läkaren tror jag har en skicklig influensa. Alla andra prover måste varit bra då ingen sa något och medicinen är oförändrad. Träningen har fått sig en tillbakagång nu tyvärr och jag, jag ska inte träna förrän jag är helt frisk nu.
Igårkväll åkte vi också och hämtade "lilleman" på Oslo, det var helt underbart att se honom. Lilleman förresten 190 cm lång och smal. Har inte sätt honom sen i somras och helt plötsligt slog det mig - jag har inga små barn längre - utan små män. Det är lika skönt att ha dem runt sig i alla fall. Har inte sätt dem sen i somras och då var jag sjuk - nu är jag hjärtfrisk och det är en härlig känsla att veta att jag kommer få se dem växa upp och bli större - följa deras uppväxt, glädje och sorg!
Även om han inte är här så många dagar så är det som medicin för själen - även om vi pratar via datorn och sms så blir det inte samma sak. Säkert skönt för honom att bara kunna vara och framför allt se sin mamma vara hjärtfrisk (tror det betyder mycket hos honom fast han inte säger något). Ibland är inte ord så viktiga utan bara att finnas till och för mig känner jag att jag får den harmonin som jag lite saknat och som jag får jobba med den dagen han åker men just nu ska jag NJUTA!!! Som tonåring som han är (snart 15) så sover han en del, men har sagt att vi väcker honom innan dagen har gått så hinner göra något. Förresten så må jag bara berätta något moro/roligt (fast det måste vara ganska irriterande då man ska sova), jag har visst börjag sjunga i sömnen och det är visst högt också, jag huskar inget av det *ler* (träning ger erfarenhet *hehe, och man ska utnyttja dygnet, så kanske man blir något stort) fast lite jobbigt måste det vara för andri då han ska sova.*ler*
Nu ska jag njuta av kaffet och medicinerna.

Irene kan du inte maila mig på min privata mail också; bibbi_brannas@hotmail.com

Inga kommentarer: