söndag, december 28, 2008

Söndag



Jätteirriterad på allt och alla (eller känslan av ensamhet) - min förkylning vill inte ge sig feber igen, bara hosta och hosta fåb jätteont i bröstbenet, svinkallt ute så man inte kan vara ute, halt så man kan inte ta en jävla promenad. Hostar så det där snart sk bröstbenet som snart skulle vara läkt värker så fort jag lyfter eller rör mig fel. Har tråkigt då jag inte får träna och känner mig rastlös så igår så städade jag ur alla köksskåpen. Idag ska ska jag göra i ordning ett av gästrummen då "lilleman" kommer i morgonkväll, i morgon ska jag också på extrakontroll på Rikshospitalet får se vad de säger.

Jag vet att många har det värre men blir så ledsen ibland. Känslan att inte bli förstådd, tjänslan att tjata, tjänslan av längtan. Tjänslan av att jag lever eller är det bara en illusion då det känns som jag är fången i mig själv och kan inte leva som jag vill och nu. Vet att Ting Tar Tid, men en förkyldning förstör ju alla dessa T:na.....

2 kommentarer:

Unknown sa...

God bedring! Bli fort bra igjen!
Vi var forresten på Riksen rett før jul, på kontroll med hjerte-barn-jenta vår. Vi har vært en del ganger på riksen rundt juletider, og Anne kathrine elsker å være der da. Herlig julestemning for de små, med vakre juletrær både ute og inne.

Anonym sa...

Hei Bibbi-lenge siden jeg har skrevet noe på siden din, men jeg er inne og leser hver dag. Og gleder meg i hjertet mitt over at det går så bra med deg, bortset fra du har en forkjølelse nå. Selv om man prøver og tenke positivt, og ting kunne vært så mye verre, er det skikkleig ille og være forkjølet....jeg er det nedmlig selv om dagen:( Ønsker bare god bedring og hå rjeg ser deg snart igjen......klem Irene Med.Int