fredag, december 12, 2008

Hemma igen!

Nu är jag varit hemma några timmar, biopsin gick bra (alltså utförandet) hade en som var under upplärning men han var så flink och fick bra vägledning. Fick svar på blodproverna så nu har de sänkt Sandimmunet (immunsänkande medicien). Om c:a en timma ska jag ringa och kontrollera biopsisvaret, lika nervös varje gång numera, men tycker inte det ska vara något då jag mår så bra.
Då jag kom hem och maken var borta så passade jag på att borra och sätta upp ny gardinstång med nya gardiner i matstuen/matrummet, jag blev i alla fall nöjd sen får vi se om han ser något *ler*. Nu ska jag nog vila lite.

Gårdagen blev en träningsdag, cyklade i 30 min, och jag kom 10 km på det och sen löpbandet i 15 min på 5,5 km/h (löpbandet var upptaget innan mig). Sen gjorde jag övnigarna som Rune visade mig - gick lättare denna gång (2 gången jag gör dem förutom balansträningen). Det är rent pinsamt hur trött och sliten jag blir efter en träning men samtidigt får jag inte glömma bort att det var så kort tid sen jag var opererad, så jag ska vara nöjd. Kvällen slutade på kafe i Drammen, jättemycket folk och är inte van vid det - så ibland kändes det som jag satt i en bikupa men otroligt skönt med lite tjejsnack.

Tack till er alla som mailar mig på min privata mail, jag kan bara ge råd utifrån mig och hur jag upplever saker och ting som jag också svarat, jag är bara patient och har anhöriga som jag sett hur de mått och hur de mår idag. Den erfarenheten kan jag dela med mig i min blogg och de svar jag ger men många frågor rör sig också om medicin mm och det har inte jag någon utbildning/svar till att svara på, detta finns det proffs till. Ni får gärna maila mig men när det gäller fakta, alla patienter har olika historia, olika sjukdomar och olika historia. Denna blogg har jag skrivit om Mina känslor och det kanske till och med är så att inte alla har de känslor jag har och så är det att vara sjuk. Alla reagerar olika och alla hanterar detta olika och jag hoppas jag kan styrka någon med min blogg och ni får gärna fortsätta maila min privata mail om ni vill.

Någon som jag glömt Tacka på Rikshospitalet är vår allas socionom - Kari - en helt underbar person med en sån energi och glädjespridare och med massor med kunskaper. Massor med Julkramar till DIG från Mig!!

Snart må jag nog ringa men väntar nog en timma till *ler* (fegis).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bibbihjärtat!
Skrev igår hos Nina att jag tänkte på er häromkvällen när jag fastnade framför fyrans faktakanal som skildrade ett hjärtbyte, hade klätt på mig för att handla men blev sittandes en lång stund framför "burken".Tänkte mycket på hur ni tänkte sådär i elfte timmen, hur ni kände vid uppvaket, ja försökte förstå det stora ni varit med om.Fantastiskt är vad det är, jag vill önska dig den Godaste Jul och ett Gott Nytt hjärteår!
Många varma omfamningar :-)