söndag, december 07, 2008

Lite julstämning


Igår var en bra dag, vi åkte iväg till köpcentret tidigt så det inte var så mycket folk. Det var skönt att komma ut lite, det blev hela 2 timmar där. När vi kom hem så tog A ner allt julpynt från loftet och jag började julpynta medans han tog hand om all snö på terassen och framsidan (lite tungt för mig både att pulsa i snön och ta den veck). Fick upp julgardinerna i köket och adventjulstakarna samt juldukar och lite av pyntet. Nu börjar julstämningen infinna sig lite. Vi hade en fin kväll med god mat, bacalao, en fiskrätt som ursprungligen kommer från Portugal (A gjorde den)hm vad gott. Kvällen blev sen men vad gör det då man har trevligt. Här är det ett underbart vinterväder, mycket snö och en klar, kall himmel, tyvärr inga kort med kameran då den har gått sönder.
Idag ska vi iväg en sväng med bilen också sen är det jag som ska laga middag och det blir svensk fisk som jag ska göra (Jansson frestelse àla Bibbi). Lika vackert och kallt ute som igår.

Ha en trevlig söndag.
Någon undrar kanske varför jag är uppe så tidigt en söndag då det skulle vara skönare att ligga i sängen under ett varmt täcke/dyna..Jo jag har precis tagit min medicin (champanj og kaviar *ler*) sitter vid datorn och skriver detta men en varm kopp med pepparmintte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi sparte vaflene til en annen kveld, som du og Andri kan komme:o) Skal love deg at du også får julestemning hjemme hos meg:) Kram på dig:O)