söndag, januari 18, 2009

Biverkningar


En av biverkningarna som transplanterade kan få pga medicinerna är ökad hårväxt i ansikte och på kroppen. Jag har fått det och upplever det som jättejobbigt, i alla fall i ansiktet. Nu det många som säger att de inte ser det, men jag ser det varje dag och det har varit jättejobbigt. Visst kan man byta medicin men samtidigt så är det ett stort steg att ta då de övriga organen mår så bra av medicinen så det gäller bara att finna det som passar mig för att ta bort hå.rväxten. Det finns massor med olika preparat på marknaden (hemmametoder) såsom vaxning, olika kemikalier (krämer), rakning och den som jag har fastnat för. Slipning, helt underbart - små "sandpapper" som du med cirkelrörelser "polerar" huden med. Det fungerar och det är något jag kan leva med och jag upplever att det blir jättebra. Så denna metod kan jag rek till er, men smaken är som baken *ler* (olika) men denna metod passar mig utmärkt. Första gången tog det lite tid inhnan man fått in rörelserna och hur hårt/löst man ska göra dessa cirkelrörelser. För många är det säkert inga problem med denna biverkning men för mig så har den varit jobbig. Sen är den även dosberoende och kan minska då dosen på medicinen minskar men under tiden så har jag funnit min lösning på detta. Alla transplanterade behöver inte få denna biverkning - vi är alla olika men jag fick den och vill dela med mig av den erfarenheten till er som också kanske får/fått den eller ni som inte är transplanterade och har generad hårväxt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg syns det er så flotta at du forteller om de problemer som kan komme etter en tranplantasjon. Nyttig for andre som kommer etter å vite; iallefall når det følger med løsningsforslag. Å