fredag, januari 16, 2009

Känslor som bubblar!


Just nu har jag massor med känslor som bubblar inom mig så många att jag varken kan sätta ord eller skriva ner dem, vet bara att de både är positiva och negativa känslor. Nu är det 3 månader sedan jag fick nytt hjärta och mycket positivt har hänt sedan dess men även saker som jag trodde jag skulle förstå men inte förstår förrän nu som detta med biverkningar på medicin bla, det är egentligen inga stora saker men som kvinna så gäller det att försöka hantera den biverkningen med ökad hårväxt. Det syns inte så mycket enl andra men JAG ser o ch jag är bara 40 år (ok lite över)det känns äckligt för mig, må bara finna något bra medel att fjerna det med. Har bestämt mig för att så länge medicinen fungerar så bra med min kropp så får jag hantera den biverkningen så gott jag kan. Massor med känslor som bubblar upp inom mig såsom var det så här allt skulle bli - vad förresten - jo jag har ett hjärta som slår - men är det så här jag vill leva mitt liv. Som sagt massor med bubblor.... Det var lättare att vara på sjukhuset för då hade man den sociala kontakten med folk, nu känns dagarna lite tunga fast jag försöker vara positiv.
Längtar nu till våren - har planerat i mitt huvud hur jag vill ha trädgården - ska bara se till att få lite muskler i armarna för det ska grävas och fixas såsom jag vill ha det. Även fast det är lång tid kvar funderar jag också på - vad ska jag göra när jag börjar jobba igen mm mm. Som sagt massor med bubblor inne i mig och min huvudsakliga uppgift är att samla styrka och fysiskt bygga upp mig efter c:a 1 år med soffliggande.

På onsdag ska jag göra en ny biopsi (hm) hade hoppas att det skulle dröja lite till - den sista biopsin gjorde så fruktansvärt ont - inte då de stack utan då de skulle finna in i hjärtat för att ta prov.. På onsdag vill jag inte se skärmen för då kommer jag spänna mig då de ska förbi det området som gjorde så ont sist men vad är det som säger att det gör ont denna gång - har bara gjort det en gång tidigare så jag hoppas det bara var tillfälligt..
Sen är det alla - du ska - du bör - var positiv - var glad - var tacksam - allt detta står mig ibland upp i halsen. Som oftast 97% av mitt liv fungerar det så, de 3% då jag inte följer detta mönster ska jag känna mig dålig som människa då? Det tänker jag inte göra, det finns inga felfria människor och jag är inte felfri.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å så glad jeg ble for å se deg skrive nå! Det var så lenge si og jeg ble bekymret for deg... At det bobler er så kjempenaturlig. Og du må ikke tenke at livet ditt vil forbli sånn som det er nå, det er tross alt bare 3 måneder siden operasjonen og du er midt i en rehabiliteringstid. Se om et år, da vil det sikkert være mer stabilisert både med kroppen og følelsene. Tålmodighet tålmodighet tålmodighet...

Hilsen fra Åshild

Anonym sa...

Vennen min, du vet hva jeg synes om deg som menneske og at jeg synes du skal få lov til å kjenne på skuffelsene dine innimellom. Hvis ikke hadde du jo faktisk ikke vært menneskelig! Ser fram til å treffe deg igjen, må bare få virus og bakterier ut av kroppen først. Varm kos fra meg:o)

Orchid sa...

Jag kan förstå att man blir less av att det går så långsamt att få hälsan tillbaka!
Jag unnar dig verkligen att bli helt frisk och känna glädje och frihet igen! Hoppas våren kommer snart hos dig! Då blir det lättare, förhoppningsvis!
Kram!
Ingegerd