tisdag, januari 27, 2009

Inre harmoni.


Har nu alltså kommit ur min depression men har ännu inte funnit min indre harmoni, känner mig stressad. Hade det varit sommar eller vår så vet jag hur jag skulle göra för att få den, åka ut och fiska eller bara sätta mig vid ett vattendrag och lyssnat och tittat ut mot oändligheten - det är avstressande. Nu är det vinter och jag må finna ett alternativ till det - vissa använder yoga men jag är inte en sån tjej, snarare "bodypump och spinning" men det är lite svårt nu. Har försökt att få fram sylusten och den finns där men det är så tungt att komma igång detsamma gäller även mina planer att göra om i vårt sovrum. Det gäller inte bara det - allt känns nu tungt att komma igång med - får inte riktigt "arslet" ur vagnen med något, ska försöka att inte bli stressad av det också utan låt ting ta sin tid. Vet att jag stressar ner av musik men tyvärr har det inte hjälpt denna gång - det jobbiga är att detta också påverkar min nattsömn så jag inte får sova ordentligt på natten - vet egentligen inte varför, för jag upplever mig inte som tänkande eller oroande just nu utan har bara en inre stress inom mig som jag inte kan roa ner. Har lovat mig själv att inte tänka så mycket på varför utan låta tiden ordna detta.

Har även kommit på varför en del av min kondition är dålig - jag är på "höghöjdsträning"- (vi bor ganska högt upp i närheten av ett berg och har en del backar för att komma "ner på marknivå) kan skidåkarna "skylla" på det så kan jag också använda det som en ursäkt, går lite lättare då *hehe*.

1 kommentar:

Orchid sa...

Så bra att du inte stressar med att få arbetslusten tillbaka. Jag tror att den kommer när den kommer, alldeles av sig självt. Det kanske inte är riktigt dags än!
Gå försiktigt i dina backar!
Kram!
Ingegerd