lördag, januari 10, 2009

Tacksam


2 infektioner ska inte få mig att gå ner på knä, det har varit lärorikt men nu är det dags att ta fram det positiva ch gå framåt, visst kommer det komma motgångar men mitt motto har alltid varit "det finns inga problem bara lösningar" dags att leva upp till det mottot igen.
Jag är tacksam att jag inte haft en enda avstötning så här långt.
Jag är tacksam för att ha livet i behåll.
Jag är tacksam för jag har en underbar man och underbart hus.
Jag är tacksam för våra 3 underbara barn.
Jag är tacksam för alla underbara släktingar i alla världens hörn såsom, USA, Island och Sverige.
Jag är tacksam för alla underbara vänner.
Jag är tacksam för att vakna varje dag utan att ha problem med att andas.
Jag är tacksam att vi kommit så långt med teknologin så avstånd med släkt och vänner från alla hörn känns så nära.

Nu låter detta som en predikan men det finns så mycket att vara tacksam för - man får inte heller glömma bort att det finns folk som har det värre. Den största utfodringen jag har är mitt tålamod och det är något jag har att jobba med. Sakta men säkert så går infektionen tillbaka men som transplanterad så tar det längre tid att bli av med infektion men "vad är en infektion mot vad jag kunde ha haft" egentligen ingenting. Från dag 1 efter transplantation så har allt bara gått uppåt så att jag får 2 infektioner efter varandra är egentligen ingeting. Har mått oförskämt bra och haft en otrolig tur att få ett hjärta som matchar mig så otroligt bra att jag inte fått en enda avstötning, visst kan det komma men ju längre tiden går ju mindre blir risken att jag får det. Nu ska jag egentligen inte ta ny biopsi förrän om 3 månader men de kanske vill ta en emellan pga denna infektion, det känns otroligt tryggt med de extra kontroller som jag får.

Det finns inga problem - bara lösningar!

3 kommentarer:

Åshild sa...

Hei!

Vil ønske deg god bedringa av infeksjonene og håper du klarer å finne tålmodighet til å ta det rolig nok i en periode. Tenk på alt du har vært igjennom det siste året; det er ikke noe rart om det kommer følelser og tunge tanker og tårer og sårhet, det må være helt normalt og naturlig. Jeg tror at det er en del av helingen; at både fysiske sår skal leges,men også følelsene bearbeides. Så blir det garantert bedre etterhvert.

Jeg pleier å si at "det finnes problemer, men det er alltid mulig å finne løsninger" :-) Å

Orchid sa...

Hoppas du fortsätter att hitta bra lösningar på det som inträffar!
Lycka till!
Ingegerd

Maggan sa...

Så där tänker jag redan nu att jag är tacksam för en massa olika saker. Räcker med att tänka att jag har tur som är född i ett rikt land som har råd med sjukvård för alla.
Sen blir jag rätt trött på mig själv och min tacksamhet. Att just jag som har haft mest otur av de jag känner ska vara den mest tacksamma och alltid se det positiva i tillvaron för andra och mig själv gör mig så trött på mig själv då och då. Men tacksamheten bara finns där oavsett om jag ruttnar ibland.
Är väl insikter och åldern som har fört tacksamheten till mig. De flesta andra verkar inte vara tacksamma för ett dugg i sina liv. De ska bara ha och självklart är det för dem att just de ska ha allt och lite till.
-Jag orkar mindre och väljer bort både läsning och kommentering under längre perioder, orkar inte alls men jag finns här och kikar in till dig då och då. Blev glad för din kommentar igår.
Kram o trevlig helg