fredag, januari 23, 2009

Längtar till våren!


Sitter och tittar på sommarbildern och längtar bara till allt ska bli grönt igen. Kontrasten att titta på dessa bilder och ut genom fönstret är enorm, snö, snö och åter snö. Visst är det vackert med allt det vita men värmen och färgerna som våren kommer med är oslagbar. Idag har jag också hämtat tyger som jag har beställt och ska börja sy - förbereda vårens intågande *ler*. Det var länge sedan som jag hade sylust och det är skönt att den har kommit tillbaka, sakta men säkert går livet tillbaka till det normala.
Det är skönt att kommit ur depressionen och att krafterna åter kommer tillbaka. Biopsin jag gjorde häromdagen var fin som vanligt *ler*, blodproverna blir bättre och bättre och nu har vi börjat minska en del på medicinerna och det tackar man för. Nya blodprover om 10 dagar och ny biopsi om c:a 3 månader.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Jag längtar också till våren! Men det är långt kvar, fram i maj kanske. Sedan har vi hela sommaren framför oss.
Kul att du börjat sy igen. Det är roligt att göra fint när det börjar bli ljusare.
Kram!
Ingegerd

Anonym sa...

hej Bibbi,

såg att du var länkad till min fru Norskan bloggberta.

Har haft en resa som din, för ca 4,5 år sedan, inte med transplantation men med risk för samma ev resultat, död.

Nu blev det inte så, och om DU ska tro mig så tillåt dig att känna att du får lov att njuta av ditt liv, din andra chans. Se till att ta plats, och sug in alla dofter, lyssna på fåglarna och NJUT det har du rätt till.

Har man varit nära att trilla av pinn så får man dessa känslor du beskriver, spec om man är svensk för då får man ju inte njuta osv.

Se till att komma till sthlm i sommar, finns ju ingen vackrare stad just då.

Ciao Janne

Bibbis historia sa...

JanC: *ler*, vi svenskar tycker ju om att njuta och det lovar jag dig att det ska jag göra och har roligt (svenskt).. Tack för ditt inlägg och "Stockholm i mitt hjärta"...Hils blogberta