fredag, januari 30, 2009

Ett liv på övertid!

Det är precis vad jag har fått! Den som levt längst här i Norge med ett transplanterat hjärta är Bente och det var 25 år sedan hon blev transplanterad. Visst är mitt liv nu lånad tid och då måste jag göra det bästa av det för jag vet ju egentligen inte hur länge jag lever ,fast det vet ju ingen, men jag vet att jag lever på lånad tid.
Hur vill jag då leva mitt liv - jag vill kunna njuta - jag vill vara glad - jag vill inte oroa mig och längta efter något som inte är nåbart. Jag vill ha ett harmoniskt liv med människor som gör mig gladoch med människor som jag gör glad. Vill kunna hjälpa eller stötta mina nära och kära. Vill bara ha inre harmoni utan ett ont hjärta som gråter av längtan.

Nu då jag lever på lånad tid så vill jag Leva och Njuta av livet!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nyt livet, du. -lånt eller ei! Ikke ha for lang blogg-pause, da. Er innom deg ofte, selv om jeg ikke alltid legger igjen kommentar. Ha ei fin helg.

Orchid sa...

Jag önskar dig verkligen snäll, inre harmoni! Jag letar själv efter det ibland!
Kram!
Ingegerd

Anonym sa...

Så borde vi alla leva och tänka!
Lycka till!

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag förstår inte riktigt vad du menar med lånad tid? Jag har fått det här som gåva och den är då verkligen inte lånad, det är min tid...
Kramar på dig vännen!