torsdag, maj 07, 2009

Dagens aktivitet - Vila


Idag har jag bara Vilat, och jag har njutit av det - inte haft ett dugg dåligt samvete - jippi, en seger för mig!!!
I morgon så har jag träning igen (har lite träningsvärk från igår men bara skönt) sen ska vi (Andri och jag) på kvällen träffa några män men respektive som blev hjärttransplanterad vid samma tidpunkt som jag. Det ska bli jättetrevligt att se dem igen, sen gör det absolut inget att de har samma humor som jag har *hehe*.
Lördagen så blir det 60-årsfest för en av våra bekanta - ska även det bli skoj - har inte sett honom sen förra året och då satt jag i rullstol.
Så jag har absolut inte dåligt samvete att jag har vilat idag - bara njutit.

Jag har ju även haft/har högt blodtryck och blev insatt på medicin, den medicinen gav en biverkning som var både tung och jobbig. Benödem - vader och fötter såg ut som elefantben efter några timmar då jag varit uppe - kändes som benen vägde 20 kg var och det det gjorde jätteont då jag gick och stog. Nu har jag slutat med blodtrycksmedicinen och svullnaden har försvunnit, nu gäller bara att hitta en ny blodtrycksmedicin som inte ger denna biverkning.

Inga kommentarer: