söndag, maj 31, 2009

Då var vi hemma igen!

Vår lilla tur med Color Fantasy var helt fantastisk. Underbart skepp, hytt, mat.
Vi gick några timmar i Kiel (ja, Andri kom iland utan pass), vi handlade bara lite småsaker i Kiel (Tyskt rågbröd bland annat - jättegott och kan rek om ni åker till Tyskland). Det var en otroligt varm dag att ta sig en liten tur på men välbehövlig då man varit på båten hela tiden.
Blev otroligt lätt trött och kände mig fort sliten - inte precis vad jag hade önskat mig men skönt att ha gjort sin första "jungfrutur" sen transplantationen. Otroligt gott att komma hem. Det var lika varmt här hemma som i Tyskland, men såg hur mycket gräset hade växt så efter några timmar så gick jag ut och klippte gräset, skönt att röra på sig..

Nu är kl 08:00 och redan 17 grader - underbart. Förra året då det var så varmt så kunde jag inte vara ute och jag kunde inte andas ordentligt. Nu njuter jag av att sitta ute och läsa en god bok - pyssla med mina blomster. En kontrast som natt och dag och helt underbart.

Inga kommentarer: