tisdag, maj 26, 2009

Två dagar

Igår så var det träning, visste inte hur mye jag skulle orka efter söndagens promenad men jag överraskade mig igen. Cyklade (uppvärmning) 30 min och i 40 km/tim och kom så långt som 18,9 km (yes), sen var det på vikterna, gick överraskande bra det också - ökade nu lite på armvikterna, benpressen har jag nu kommit på max 200 kg så det blev 10 set med 3 rep istället. Otroligt skönt. Nu vet jag också hur viktigt en uppvärmning är för mig så min puls går upp...
Idag har jag varit till tandläkaren, inte min lyckligaste stund då jag har en del tandläkarskräck men det är tyvärr ännu viktigare nu att jag går regelbundet och jag har funnit mig en privat tandläkare som jätteduktiog och förstår hur jag mår då jag är hos henne. Fick nu pencillin som jag ska ta en timme före nästa besök/behandling.
Idag har jag också gått igenom min garderob av sommarkläder samt att jag har prövat många par skor. Helt underbart att jag kommer i dessa skor, tror de var 3 år sedan sist, då jag har haft så mycket vatten i kroppen, härligt att också kunna gå i högklackat igen...
Nu känner jag mig lite sliten och det regnar ute så nu ska jag vila och läsa en god bok.

1 kommentar:

Orchid sa...

Det är väldigt viktigt att lära känna sin kropp! Kanske speciellt viktigt för dig! Och jag är så glad att du har kommit så långt!
Fortsätt njuta!
Ingegerd