fredag, mars 06, 2009

Bygga mig upp!


Nu har jag varit på träning i 1 1/2 timme, oj vad skönt! Jag ser resultat både på uthålligheten och styrkan. Numera så cyklar jag först 10 min, c:a 5 km (uppvärmninga) sen tar jag löpbandet i 30 minuter i rask tempo, sen 10 min till på cykeln (nedvarvning). Efter det tränar jag styrka; lår, axlar och skuldror, mage - där ökar jag också vikterna succesivt. Tränar med det upplägget 3 ggr/vecka. Det är helt underbart att bli så svettig och se resultatet i styrka och uthålligheten!
Det negativa som jag har lite svårt att acceptera är att muskler väger och jag går upp i vikt men som fysioterapeuten sa " muskler väger och snart kommer även min förbränning att öka men tålamod".
Jag skulle inte säga något om det var så att jag åt godis och onyttig mat, det har vi aldrig gjort i detta hus så jag blir lite besviken att vikten går upp (har ibland en del vatten i kroppen också) men måste intala mig att alla har rätt och det vet jag ju själv - har inte haft en muskel kvar i kroppen och nu håller jag på att bygga upp mig så jag kommer se resultat med tiden.
Det är i alla fall helt underbart att ha den motivationen och drivet jag har i träningen!
Nästa vecka ska jag försöka lägga till några minuter med löpning.
Vi har även vårt träningsrum här hemma men jag får heller inte överträna utan resterande dagar bli promenader då vädret tillåter annars crosstrainern.

1 kommentar:

Orchid sa...

Jag beundrar dig för din styrka och träning! Strålande!
Kram! Trevlig helg!
Ingegerd