torsdag, mars 05, 2009

Tankar


(Monet)
Det är så otroligt skönt att känna att jag har ett liv. Jag kan idag göra alla vardagssysslor och det är underbart (från att inte orka något innan operation). Samtidigt så har jag lite svårt med mitt tålamod, då den fysiska och psykiska biten inte fungerar som jag vill. Jag vill så mycket mera, jag vill orka nu! Dessa tankar gör också att jag får en inre stress så jag har svårt att njuta då jag ibland känner "jag skulle ju orka mera" fast jag ska tänka "vad bra att jag orkade detta". Visst går det framåt men inte riktigt i den takt jag vill men måste försöka njuta av allt jag faktiskt orkar idag även om det tar tid och jag måste vila lite varje dag. Kanske är det också så att jag måste sänka mina krav på mig själv, lite av en livsstilsändring - jag kanske aldrig kommer uppnå den kapacitet jag hade tidigare (innan jag blev sjuk) jag måste försöka hitta mig och min egen balans och livsstil som innebär ett helt annat tempo än jag har haft tidigare.

Nu har min "stora" son flyttat till sin egna lägenhet *ler*. Har sett en massa fina bilder av lägenheten och jag bara längtar tills jag känner att jag har ork att åka och besöka honom. Det är en stor och fin lägenhet och han har fått så fint. Grattis min älskling!
Min "lilla" son ska komma hit första helgen i maj tillsammans med sin flickvän. Ska bli så roligt. De åker hem på söndag och på måndagen den 4 maj fyller han 15 år. Gissa vem som ska gå in och sjunga och ge honom frukost på sängen på söndagen.. Ska bli underbart!

1 kommentar:

Unknown sa...

skjønner godt at du er utålmodig, men se hvor langt du har kommet!!
Hadde du trodd det for ett år siden?
Jeg har jubileum i dag, kom innom og vær med på trekningen:-)