tisdag, mars 31, 2009

Mig själv!


Nu har jag haft lite bloggtorka och är tillbaka. De senaste dagarna har jag tagit hand om min ryggmuskel *ler* har en liten en som gjort fruktansvärt ont, nu börjar det kännas bättre. Samtidigt har jag fått landa lite och det gör att tankarna kommer.
Tankar såsom hur ska jag göra för att må så bra jag kan?
Nu har jag fått min andra chans, jag kan inte gå tillbaka till mitt tidigare stressande liv (innan transplantationen och jag blev hjärtsjuk), hur gör jag?
Vill jag ha livet där jag inte hann tänka på mig själv?
Vem vill jag bevisa för och varför?

Många tankar som jag suttit ner och nystat i, jag kommer alltid vara Bibbi även om jag gör vissa förändringar i mitt liv!

Det jag har kommit fram till:
-Jag ska njuta mycket mera av livet - ta en dag i taget (kanske 2 *ler*).
-Jag ska fortsätta med min träning och gärna utöka den till andra grenar såsom simning mm.
-Jag ska försöka att inte vara så känslig för saker - de jag inte kan göra något med det struntar jag i.
-Jag kan inte längre vara "mamma" åt "hela" världen (ibland känns det som det), nu får folk ta hand om sig själv om de inte ber om hjälp (jag ska inte längre erbjuda mig innan de har bett), i alla fall inte just nu.
-Jag ska bli mera egoistisk, tänka på mig själv och vad som är bäst för mig.
-Jag ska sluta att bli besviken(det är inte min förlust).
-Jag ska successivt komma tillbaka till yrkeslivet igen.
-Jag ska må bra och planera min tid med eller utan släkt och vänner.
-Jag ska njuta av våren och sommaren och finna mig rogivande stunder i det jag gör varje dag.
-Jag ska även tänka på och stötta mina barn (fast de är inte barn), de vet att vi alltid finns för dem men jag ska ge dem lite andrum (sluta vara hönsmamma *ler*).
-Jag ska njuta av och vårda Andris och mitt förhållande, vi har gått igenom mycket nu tillsammans.
-Sen har jag en del renoveringsprojekt som ska bli klart (sista gästrummet) men tar det då jag orkar lite mera, ingen stress.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Milde tid, vilka förståndiga tankar du har! Nu gäller det att följa dom också!
Vi går en trevlig tid till mötes!
Kram på dig!
Ingegerd

Åshild sa...

Jeg blir svett bare med tanken på alle forsett du har! Her mangler det ikke på mål iallefall. Lykke til med å følge dem! Hilsen fra Åshild

HarrietN sa...

Kloka tankar! Mycket bättre än att be om förlåt (?) för sånt som du absolut inte på något sätt kan rå för.......

HarrietN