måndag, mars 16, 2009

Härlig dag!


Dagen har varit lång och jobbig men så härlig!
Har gjort en hel del hemma och sen gick jag ner till fysioterapin, ännu en tuff träning med både kondition och styrka, 1 1/2 timma blev det där. Underbart skönt att känna att jag orkar mera och mera. Efter det tog jag en "rask" (i mina ögon i alla fall just nu) promenad på 1 1/2 timma. Har lovat fysioterapeuten att jag ska ta lugna promenader och njuta men har lite svårt för det så det blir raska promenader och jag Njuter (då har vi i alla fall gått halva vägen var *ler*), det absolut jobbigaste på hela träningen är i slutet, min "mördarbacke" - de som känner till Norska backar vet vad jag menar.
Den tar fullständigt död på mig men jag ska inte låta denna backe stoppa mig (måste gå den annars kommer jag inte hem och jag kan ju inte ringa taxi *hehe*) när jag kommit upp för denna backe är jag helt slut men jag måste gå lite lugnt i några minuter så hjärtat får lära sig att lugna ner sig/pulsen måste gå ner (har ju ingen pulsrespons utan hormonerna i kroppen styr min puls/hjärta fortfarande).
Nu har jag ökat min träning - så förutom hos fysioterapeuten 3 gånger i veckan, 1 1/2 timme så går jag raska promenader varje dag i 1 1/2 timma - jag ställer mobillarmet på 45 minuter och går så långt jag kan sen går jag hem igen. Tror att detta kommer hjälpa mig att nå mina mål. Jobbigt just nu men så skönt. Så inatt hoppas jag att jag somnar ovaggad *ler*

2 kommentarer:

Orchid sa...

Du är verkligen bra på att ta vara på dig själv.
Fortsätt att njuta av dina promenader!
Kram!
Ingegerd

Unknown sa...

Herregud kor du trener, menneske!!Men så utrolig bra at du orker så mye.
Ha en fortreffelig dag!