torsdag, mars 19, 2009

Torsdag


Så har jag sett ut då jag renoverat ibland. Har fått hjälp av Andri då jag inte haft den styrkan som jag trott och sen går det mycket långsammare för mig att utföra det jag vill men i morgon hoppas jag hela sovrummet är helt klart, om vi inte beslutar att byta ut taket också...hm..
Något som jag inte räknat med är mina småskakningar i händerna(en biverkan av medicinen men inget jag har lider av)jag märker av det då jag skulle borra, kunde inte hålla borren stilla så det får Andri hjälpa mig med i morgon. I morgon ska vi också åka och köpa en sovsoffa till ett av gästrummen (bara att ta fram musklerna *ler*), sen har jag träning och sen ska jag försöka ta det lite lugnt. Städa resten av huset tar jag i helgen med lite hjälp.
Det andra gästrummet ska jag försöka få klart i nästa vecka om allt går efter plan.

Angånde mitt hälsotillstånd - det var många, många år sedan jag hade en sån energi - visst blir/är jag trött och sliten men jag har inga problem med andingen - känner ingen oro i hjärtat (med facit i handen så har jag haft "fladdring" i hjärtat många, många år utan att veta). En otrolig känsla att kunna andas normal - det kommer ta tid att komma i form igen men det får ta den tid det tar. Ibland kanske jag är lite för ivrig men jag behöver det för att känna min begränsing också, det får mig att förstå att detta tar sin lilla tid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Känner igen det där med skakningar...små precisions saker är svåra att utföra. Då skakar det gärna,men vad gör det. Vi är ju friska nu!
Är lite nyfiken på rummet.. du lägger väl ut en bild sen när allt är klart?!
Hur är det våren i Norge? Är snön borta än? Här är den verkligen på god väg även fast det ine är så vårigt just idag, grått och kallt när jag tittar ut.

Kramar på dig och trevlig helg!
Njut!

Anonym sa...

Hej vännen!
Känner igen det där med skakningar...små precisions saker är svåra att utföra. Då skakar det gärna,men vad gör det. Vi är ju friska nu!
Är lite nyfiken på rummet.. du lägger väl ut en bild sen när allt är klart?!
Hur är det våren i Norge? Är snön borta än? Här är den verkligen på god väg även fast det ine är så vårigt just idag, grått och kallt när jag tittar ut.

Kramar på dig och trevlig helg!
Njut!

Orchid sa...

Jag tror att jag skulle behöva litet av din energi. Du verkar ha gott om det.
Jag längtar efter våren, vi har för mycket snö just nu, tycker jag!
Kram!
Ingegerd