torsdag, oktober 09, 2008

Drömmar jag har!

I går var jag ute och gick en liten tur, det var jätteskönt - skönt att röra på musklerna, skönt att våga, skönt att känna att man mår bra. Det kändes som jag var en liten snigel i den takten jag gick och alla andra var på motorvägen men vad gör det *ler*.
Mina drömar har jag säkert skrivit om tidigare men upprepar dem...
Jag vill kunna ta mig en fjälltur.
Jag vill lära mig att åka långfärdsskidor (jag kommer skratta ihjäl mig).
Jag vill åka slalom igen.
Jag vill kunna åka ut och fiska.
Jag vill kunna springa Lidingöloppet en gång till.
Jag vill kunna orka älska fantasifullt och länge (hm hoppas mina barn inte läser just detta, i alla fall lilla killen).
Jag vill ha massor med folk hemma och bjuda på middag, Bibbis Specialmat.
Jag vill kunna resa.
Jag VILL TRÂFFA MIna barn när jag vill.(ge dem en massa pussar hela tiden)
Jag vill ha frysen full av svamp och bär (själplockad)
Jag vill orka laga middag till min man tills han kommit hem från jobbet.
Jag vill kunna använda alla träningsredskap full ut (i vårt träningsrum)
Jag vill kunna träffa mina svenska vänner i Sverige inkl nya som jag bloggar med.
Jag vill jobba och utveckla mig på mitt jobb men vet fortfarande inte vad jag ska bli då jag är stor.
Jag vill kunna ge tillbaka till alla som hjälper och stöttar mig under denna jobbiga tid..

Den fysiska biten kommer bli jättejobbig att komma igenom men tur att man har tränat mycket tidigare. Den mentala - upplever mig som stark mentalt och då jag har gått igenom detta så är jag ännu mera mentalt stark - en styrka som jag ska använda kreativt och förnuftigt.

Under denna tid finns det vänner som försvunnit eller vänner som egentligen inte är ens vänner men sen har jag också fått så många nya som jag tidigare räknat som bekanta men som verkligen blivit ens vän. Det är en nyttig erfarenhet.

Detta är några av mina drömmar men de är realistiska och som jag ska uppnå då jag är helt frisk.

Nu ska vi snart gå ut i solen en stund - tänkte ta med mig mina stavar och försöka orka gå en bit.

Inga kommentarer: