onsdag, oktober 08, 2008

Änglar finns dem!


Ja, jag har träffat massor på Buskeruds sjukhus, med int samt hjärsviktsmottagningen och mina läkare. De ska ha medalj som orkar ha en patient som mig (är ganska envis) men de är bara helt underbara.

Nu mår jag som en trött prinsessa efter allt jag gått igenom men jag mår bra, kan prata utan att bli anfådd, känner att jag har mer energi, har även varit hos öronläkaren som har tittat i mina örnon och jag har inflammation i båda gå men hör i alla fall på ena igen.

Vad ska jag göra nu? Jo jag ska försöka jobba upp lite mera muskler och kondition, försöka komma över rädslan att ramla och att något sker med hjärtat. Står nu på kontrollerad hjärtmediner som gjort att hjärtat blivit lite starkare och sen får jag min underbara Simdax (mår så bra av den). Ska försöka göra lite varje dag och framför allt våga. Har sovit som en prinsessa i natt och sovit hela natten, underbart skönt. Matlusten är det inte mycket med men lite Biola har jag fått i mig.

Skönt att känna sig som en människa igen och må bra.

2 kommentarer:

Marina sa...

Hejsan!
Härligt att läsa att du mår bättre nu tänker på dig ofta. Det du har skrivet om dig passar bra på mig också. Det är en svår balansgång att gå emellan att våga anstränga hjärtat och rädslan över att hjärtat blir sämre. Försöker komma ut på en långpromenad me Fingal varje dag så att hjärtat får arbeta. Hoppas att du också har ett härligt höstväder som vi. strålande sol och klar luft. Hoppas att du får en härlig fortsättning på dagen.
Många hjärtekramr från Marina

Maggan sa...

Åh så skönt jag blir lite tårögd när jag läser av glädjen att det går bra för dig.
Nä, var det öroninflammation det är ju det jag får så lätt. Jag sprayar kortisonspray i näsan för det sväller så lätt upp där inne och så sprider det sig väl till öronen. Men det var väl bra att du är lite pigg och vill/orkar igen.
Kram Maggan